Otázky & Odpovede

Pripravili sme pre Vás odpovede na najčastejšie kladené otázky tykajúce sa leteniek Ryanair s odpoveďami. ( aktualizácia 10/2014 ) 

Ako je možné platiť za letenky ?

 

Spoločnosť Ryanair akceptuje VÝHRADNE platbu kreditnými a debetnými kartami online. Podporované sú Visa,  Visa Connect, Visa Electron, Mastercard a Mastercard Prepaid Debit.

Platba musí byť uskutočnená ihneď pri rezervácii letenky. V prípade, že nemáte možnosť platiť kreditnou kartou, kontaktujte nás prosím.

 

Akým spôsobom dostanem letenku?

Letenka, respektíve rezervačný kód a potvrdenie  je po zaplatení a potvrdení rezervácie zaslaná na Vami zadanú emailovú adresu. Zvyčajne je tomu tak do niekoľkých minút. Taktiež si môžete zvoliť potvrdenie rezervácie SMS-kou za doplatok 1€ alebo skontrolovať či transakcia prebehla v poriadku prostrednictvom Internet bankingu.

Nezabúdajte, že najskôr 7 dní* pred odletom je nevyhnutné vykonať online check-in na stránkach ryanair.com ( zelené tlačítko vpravo ) a to zadaním vášho rezervačného kódu, 4 posledných číslic Vašej kreditnej karty a následne vyplnením Vašich osobných údajov . Pokiaľ je dátum príletu viac ako 7 dní* pred vykonaným online check-inu je nutné letenku na spiatočný let vytlačiť znova v termíne menej ako 7 dní* pred plánovaným dátumom príletu.

* Pri zakúpení miesteniek je možné spraviť online check-in 30 dní pred odletom.

Čo mám robiť pokiaľ mi neprišiel potvrdzujúci e-mail ?

V prípade, že Vám neprišiel potvrdzujúci e-mail po rezervácii, skontrolujte svoju rezerváciu tu  ryanair.com voľbou číslo 3, čiže view  itinerary a zadaním svojích letových údajov. Následne by ste mali vidieť detaily svojej rezervácie, zaplatenú sumu, a v kolónke Amount Due červeným by mala byť nula. V tomto prípade je všetko v poriadku a môžte vykonať online check-in. Ak je status letu not confirmed, a v Amount Due je  dlžná suma je nevyhnutné kontaktovať Ryanair pre doplatenie dlžnej sumy, prípadne pokiaľ sa jedná o celkovú sumu, ktorú ste mali zaplatiť za letenky doporučujeme vykonať novú rezerváciu.

V prípade, že sa do svojej rezervácie na stránkach Ryanairu neviete dostať odporúčame skontrolovať disponibilný zostatok na Vašom účte a overiť si či daná suma bola z účtu stiahnutá. Ak sa tak nestalo rezervácia v systéme nieje a môžete letenku zakúpiť znova.  Platby prostredníctvom platobnej karty sú okamžité a suma v prípade úspešnej rezervácie je ihneď zo zostatku na účte odrátaná.

Aké doklady potrebujem na letisku ?

Ako prvé potrebujete mať vytlačenú letenku, ktorú si treba vytlačiť po vyplnení Online check-inu, platný Občiansky preukaz alebo Pas.

 

Akú batožinu si môžem zo sebou vziať do lietadla?

Každý pasažier ma povolený jeden kus* príručnej batožiny zdarma. Tašky, notebook, fotoaparát a ďalšie veci by mali  byť uložené v tejto príručnej batožine. Príručná batožina musí spĺňať maximálne rozmery 55cm x 40cm x 20cm a váha nesmie prekročiť 10 kg.

*Od roku 2014 je možné mať pri sebe aj 2 kus malej  príručnej batožiny do hmotnosti 5 kg a rozmerov 35 x 20 x 20 cm.
Pokiaľ by batožina presahovala tieto rozmery, bude uložená na letisku za poplatok 35€.

Presné ceny a informácie o batožine pre rok 2012 nájdete TU. 

 

Ako je to zo zapísanou batožinou ?

Cestujúci smie zobrať zo sebou maximálne 2 kusy zapísanej batožiny, ktorých celková hmotnosť nesmie presiahnuť 15 kg ( 20 kg )
Za každú jednu zapísanú batožinu sa platia poplatky.
Pasažier, ktorého batožina prekročí 15kg ( 20 kg ) limit musí zaplatiť extra poplatky a to konkrétne 20 € za každý kg navyše.   S bezpečnostných a zdravotných dôvodov Ryanair neakceptuje batožinu prekračujúcu hmotnosť 32 kg, resp. batožinu väčšiu ako rozmery 81cm x 119cm x 119cm. Tento limit sa nevzťahuje na pomôcky pre imobilných pasažierov.
Na letisku musíte nechať zaplatenú batožinu na pri príslušnom stánku najneskôr 40 minút pred plánovaným odletom.

Prvý kus zapísanej batožiny – ( jednosmerný let) 15 -35 € ( 15kg )-online
Prvý kus zapísanej batožiny – ( jednosmerný let) 25 -45 € ( 15kg )-online
Druhý kus batožiny (jednosmerný let) 20- 35 € – online
Pri zapísaní batožiny na letisku sú ceny dvojnásobné.

Cena batožiny sa mení v závislosti od dátumu kedy letíte a v priebehu sezóny je vyššia. Pre presné ceny kliknite SEM.

Batožinu si môžete dokúpiť aj dodatočne po rezervácii letu, dokonca aj v prípade, že ste už vykonali online check-in. Dokúpiť ju môžte na ryanair.com

 

 Aké povinnosti a práva mám pri cestovaní s dietaťom /neplnoletou osobou ?

Všetky informácie o cestovaní s dietaťom nájdete v tomto článku.

 

Dá sa zmeniť dátum letu ?

!! Iba pokiaľ ste ešte neurobili online check – in !!
Dátum letu sa dá zmeniť za poplatok 50 €  / 1 pasažier . Taktiež sa dopláca prípadný rozdiel ceny novej letenky. Pokiaľ je však cena nového letu nižšia, rozdiel sa neprepláca. Zmenu dátumu letu môžete vykonať na adrese :
https://www.bookryanair.com/SkySales/FRManageBooking.aspx?culture=en-gb&lc=en-gb

Koľko stojí zmena mena, respektíve prebookovanie na inú osobu?

!! Iba pokiaľ ste ešte neurobili online check – in !!

Za zmenu mena cestujúcich si spoločnosť Ryanair účtuje poplatok 110 € / 1 osoba. Zmenu je možné vykonať na ryanair.com

Je možné zrušenie letu ?

Zrušenie letu nieje možné, resp. Ryanair si účtuje 100% sumy letenky ako storno poplatok. Odporúčame Vám využiť skôr zmenu dátumu letu.

 

Pomýlil som sa v mene/dátume. Je možné údaje na letenke bezplatne opraviť ?

Áno. Ryanair ponúka možnosť bezplatnej opravy vašej letenky do 24 hodín od dátumu rezervácie. Opraviť môžete chybu v mene alebo chybný dátum letu. Zmena je možná iba prostredníctvom  call-centra Ryanairu alebo online chatu na adrese :

Online chat s pracovníkom Ryanairu v angličtine

 

Zrušený/meškajúci let zo strany Ryanairu :

Pokiaľ spoločnosť Ryanair zruší, presunie let alebo má meškanie viac ako tri hodiny máte právo na vrátenie  peňazí. Výška kompenzácie je závislá podľa konkrétnej situácie a nárok na  kompenzáciu za meškanie máte iba v prípade, že meškanie je spôsobené vinou aerolinky a nie inými faktormi ( zlé počasie, problémy na letisku..). Viac sa dočítate v tomto článku .

 

Požiadať o ne môžete prostredníctvom linku :

https://refundclaims.ryanair.com/  –

 

 

Stratená/poškodená batožina :

V prípade stratenej/ poškodenej batožiny je okrem vyplnenia tohto formulára do 7 dní od dátumu straty taktiež nevyhnutné stratu/poškodenie nahlásiť priamo na danom letisku.

https://baggageclaims.ryanair.com/

 

 

 

 

 

Pin It